Book by phone: +1 (888) 244-4137
Fifth floor views will take your breath away

Summerlin 501:BCH FRONT MASTER & RSVD PRKNG, AMAZING VIEWS, FREE BEACH CHAIRS

Guest Rating:

Vacation rental condominium. Sleeps 6, 2 bedrooms, 2 bathrooms. No pets allowed.

774 Sundial Ct Fort Walton Beach, FL 32548 United States

If you're looking to vacation in a delightful, tasteful, clean, comfortable place with access to the amenities of HOME--THIS IS THE SPOT FOR YOU!- Summers get hot in Florida. When you're here this summer and you're able to pull straight into your DESIGNATED parking spot in the Summerlin property, the thought of how convenient this is will cross your mind. You won't get that with every condo, actually you won't get that with many. BUT you can live lavishly with special parking during your stay in Summerlin 501.
Appreciable updates made by the condo owners keep 501 refined & pristine. Furnishings are comfortable and decor is tranquil but tasteful throughout. Floors are tiled to avoid the worry of sandy stained outdated carpets. The master bedroom is located on the beach side with access to the beach front balcony so the moment you open your eyes in the morning you can marvel in the views of the pristine beach. Another entry to the balcony is from the living room. Everyone just loves the great layout of the Summerlin units and the spacious kitchens with the island. You will not be disappointed and will definitely want to keep coming back to this condo year after year. The rental comes with complimentary beach service daily so all you have to carry to the beach is your beach towel, sunscreen and a tropical drink. Two beach chairs and an umbrella will be waiting for you every day of your stay (March - October).
Being the end unit on the fifth floor, your views of the Gulf of Mexico are literally infinite.



COMPARE THESE AMENITIES BEFORE YOU BOOK:

CORNER UNIT

RESERVED GARAGE PARKING directly accessible from the Lobby – very few units own a parking spot

GRANITE AND STAINLESS kitchen with glass backsplash, filtered water and ice, brushed nickel hardware, upgraded stainless small appliances.

FREE beach service – two chairs and an umbrella set up for you each day

FOUR bar height patio chairs and table – look OVER the railing, not through it

SECURE WIFI – password protected

HDTVs, all with DVD players

KEYPAD LOCK SYSTEM – no cards that won’t swipe, never lose a key



All guests at theSummerlin
can use the resort pool, BBQ grills, and boardwalk to go directly to the beach. Our units at this resort also have free high-speed internet access. These units are a great place to stay, whether you're here for a few days or a few months!

All of our daily and weekly guests receive the following complimentary guest package: 2 beach chairs and umbrella set up for you on the beach (March 1 to October 31); 18 holes of golf with 1/2 cart at Shalimar Pointe Golf Club daily; one free pass to a 2-hour Dolphin Cruise daily (March - October ), 1 adult pass to snorkeling daily (March - September); nightly movie rentals, FREE Internet access.

Please visit Guest Amenities to view information about entertainment and activities available in our complimentary guest package (some exclusions apply).

Rooms and Amenities
Property Type Condominium
Unit Code SL 501
Beds 1 king bed, 2 twin beds, 1 sleeper sofa
Bathrooms 2 bathrooms
Rooms Sleeps 6
Floor Area 1273 square feet
Pets No pets allowed.
Standard Amenities combination tub/shower, king, outdoor shower, shower, toilet, tub, twin/ single, bay/sound, churches, cinemas, festivals, library, marina, museums, playground, restaurants, water parks, zoo, Dining, DVD Player, Satellite / Cable, Stereo, Television, Air Conditioning, Clothes Dryer, Elevator, Garage, Heating, Internet, Iron & Board, Linens Provided, Living Room, Parking, Telephone, Towels Provided, Washing Machine, Coffee Maker, Dishes & Utensils, Dishwasher, Kitchen, Microwave, Oven, Pantry Items, Refrigerator, Stove, Toaster, beachcombing, bird watching, outlet shopping, photography, scenic drives, sight seeing, walking, ATM/bank, Babysitter, fitness center, groceries, hospital, laundromat, massage therapist, medical services, Beach View, Beachfront, Ocean View, Oceanfront, Water View, Waterfront, Balcony, Kayak / Canoe, Outdoor Grill, Communal Pool, Heated Pool, bedroom, full, shower, deepsea fishing, fishing, golf, jet skiing, pier fishing, sailing, scuba diving or snorkeling, snorkeling, sound/bay fishing, surfing, wind-surfing, children welcome, non smoking only, pets not allowed, Events Allowed, Minimum Age Limit for Renters, Weddings
Living Central Air, Covered Parking, Garage Parking, Ironing Board, Linens, Washer & Dryer, Vacuum Cleaner, Master Bedroom Beach Front, NON-SMOKING CONDO, KEYLESS ENTRY
Business In-room wireless internet, Nearby ATM, Nearby FedEx, Nearby Golf Course, Nearby Post Office
Entertainment Cable Television, DVD Movies, DVD Player, High Speed Internet, Movie Rental Available, Television
Kitchen Blender, Coffee Maker, Cookware, Dishwasher, Full Kitchen, Microwave, Oven, Refrigerator, Stove, Toaster, Utensils
Outdoor Balcony, Beach Chairs, BBQ Grill, Beach Walking, Beachcombing, Boating, Boogie Boarding, Deep Sea Fishing, Fishing, Grill, Jet Ski Rental, Ocean Kayaking, Outdoor Shower, Shared Swimming Pool, Sight-Seeing, Snorkeling , Sound/Bay Fishing, Surfing, Swimming, Walkway to Water, Wildlife Viewing
Family Beach , Library, Miniature Golf, Movie Theatre, Playground, Water Park, Military Base
Convenience Medical Services Nearby, Nearby Grocery, Outlet Shopping, Shopping, Restaurants, local attractions
Culture Dance, Military Base, Museums, Gulfarium
Geographic Exceptional Sunrises, Exceptional Sunsets, Exceptional Views, On Beach
Average Manager Rating (Based on 15335 reviews)

Overall satisfaction

Services from rental manager
Average Vacation Rental Rating (Based on 38 reviews)

Overall satisfaction

Cleanliness

Location

Property condition
97 % of our reviewers would recommend this vacation rental.

Vacation Rental Reviews

  • Unexpected change of condo

    Stayed 2 days ending in September, 2019

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Huntsville, AL does not recommend this vacation rental.

    We were very pleased with the condo that we had reserved (501), but only stayed there 2 nights. The last 3 nights, we were moved to another condo because workmen were replacing the windows in 501. The condo that we were moved to was not attractive. The bed was comfortable and things were clean, but the colors and furniture were dark and not "beachy" looking like the other one. It seems to me that there should have been better planning on someone's part. Disappointed!

    • Manager Responded on 10/1/2019

      We apologize for your disappointment..we were truly just as disappointed with the lack of communication from the HOA property management company on the schedule of the window replacement. Our hope is that you were able to enjoy your vacation at the Summerlin even though there was a necessary change of condo due to circumstances beyond any control of Brooks and Shorey Resorts. We hope this trip does not deter you from traveling back to our beautiful Okaloosa Island.

  •  
  • 501 Summerlin

    Stayed 7 days ending in June, 2019

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Brian P from Calhoun, Georgia recommends this vacation rental

    Great location, great room.

    • Manager Responded on 7/24/2019

      Summerlin 501 truly is a beautiful two bedroom..we are so glad you enjoyed your vacation here and we hope to have you back very soon!

  •  
  • Great Vacation, Great Time!

    Stayed 7 days ending in June, 2019

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Tazewell, TN recommends this vacation rental

    This place was wonderful! My family & me have stayed in several places from Brooks & Shorey & by far this place was awesome. Clean, bright, great place!

    • Manager Responded on 6/28/2019

      Thank you for your review, we are so happy to hear you enjoyed your stay with us and surely look forward to your next visit!

  •  
  • Awesome vaca

    Stayed 7 days ending in June, 2019

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Pikeville, TN recommends this vacation rental

    Great condo ! Great location!

    • Manager Responded on 6/19/2019

      Your perfect 5 star review says everything and we couldn't be happier to have this great feedback! Summerlin is a great complex and this end unit really is great. WE appreciate your business with Brooks and Shorey Resorts and we hope to have you back soon!

  •  
  • Perfect!

    Stayed 6 days ending in September, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Elizabeth M from Brooksville, KY recommends this vacation rental

    Perfect location, perfect condo, comfortable, clean, felt like home. Definitely booking again!

    • Manager Responded on 10/1/2018

      We are ecstatic to hear you enjoyed your vacation at the Summerlin. This is a beautiful end unit with views that you cannot beat. We look forward to having you back soon!

  •  
  • Overall great place to stay

    Stayed 7 days ending in August, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Traci A P from Greenland, AR recommends this vacation rental

    We have stayed in this unit a couple of times and will definitely stay here again. We did feel like this time housekeeping may have cut some corners in getting it ready for us. There was a lot of dust on the lights and stuff that I had not noticed before. Also, the master bed could use a change in mattresses. They seem higher in the middle and tend to lean downward on both sides. It was not as comfortable as it has been in the past.

    • Manager Responded on 9/18/2018

      Thank you for your review and feedback. We are glad to hear you enjoyed your stay at the Summerlin and will return. We will pass your suggestions on to our general manager and housekeeping manager so they can be addressed. We look forward to your next stay on the gorgeous emerald coast.

  •  
  • 501 Summerlin Ft. Walton Beach

    Stayed 3 days ending in August, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Mary H from Blackshear, Ga recommends this vacation rental

    This was my first trip to the Gulf and we couldn't have ask for a better place to stay. We vere very satisfied with 501 Summerlin. The location was great. The condo itself was in very good condition. It was very clean.
    we will definitely rent this condo the next trip back.

    • Manager Responded on 9/9/2018

      Thank you kindly for your amazing review and nice comments we appreciate your business with Brooks and Shorey Resorts and are thrilled to hear you enjoyed Summerlin 501. This is a great two bedroom corner unit, you can't beat the Gulf views. We look forward to your return to beautiful Okaloosa Island !!

  •  
  • Fantastic Views

    Stayed 7 days ending in August, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Brookston, IN recommends this vacation rental

    We enjoyed out stay at 501 Summerlin. The condo was well taken care of and clean when we arrived. The view was amazing. We would stay here again.

    • Manager Responded on 8/14/2018

      Thank you for taking the time to leave your review. We are happy that you enjoyed your stay at the Summerlin. We look forward to booking your next vacation to the dazzling emerald coast.

  •  
  • Summerlin 501 Review

    Stayed 7 days ending in July, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Casie K from Dequincy, LA recommends this vacation rental

    This unit was PERFECT!!!!!

    • Manager Responded on 7/25/2018

      Thank you for your feedback , we are elated to hear about your marvelous stay! Please visit us again!

  •  
  • Beautiful Accomodations

    Stayed 7 days ending in June, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Kathy R from Mount Juliet, TN recommends this vacation rental

    This is our fourth time to stay at Summerlin and our second time in this unit. this is an amazing location and this condo is perfect.

    • Manager Responded on 7/16/2018

      We so appreciate your return trip to Summerlin. UNit 501 is a beautiful corner unit you can't beat it. Thank you for coming back and we hope to have you back again soon.

  •  
  • Beautiful condo with beautiful view

    Stayed 7 days ending in June, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Fountain Inn, SC recommends this vacation rental

    This unit is extremely nice, very clean, nice decor and has a lot of space. We loved the walk-in closets, pantry and large washer/dryer room. It is a corner unit which made it very nice with views from living room and on the porch. The porch was my favorite. It was large enough for a table with 4 chairs and a couple of other pieces of furniture. Our family ate all our meals together on the porch, it was so nice with the ocean view. We did not cook a lot, but the unit appeared to have a large variety of cookware. The only thing the unit didn’t have was clothes hangers. So bring some. Now that I’m thinking of it, I wish I just bought a cheap pack on our visit to Target while we were to leave for the next renters. The beach chairs and umbrella rental that comes rental was nice. They are taking down at 5:00, so we also brought our beach chairs for the days we stayed on the beach late. The condo building is well kept. There are restrooms on floor level by the pool which was nice. From the porch we were able to see the fireworks show from the pier. You are not in walking distance to the pier (or you could if you’re able to walk a very long distance) but we drove to the pier one night and walked out on it. The restaurant, AJ’s, by the pier was having a luau outside and we were able to watch the very end of it from the beach. We wish we had known about that restaurant and ate there that night. This was our first Gulf Coast Beach stay and the beach was gorgeous here. The beach was not crowded when we stayed the first week of June. It was just a 10 minute drive into Destin. We went to Harbour Town in Destin a couple of times to eat and walk around. My husband and son took advantage of the golf round one day. And, our family went on the snorkel/dolphin boat trip one day which was a lot of fun. We really loved it here and hope to return sometime soon.

    • Manager Responded on 6/23/2018

      Thank you for your AMAZING review. We are so glad that your stay at Summerlin 501 was enjoyable. The view from this corner unit is gorgeous and the balcony is perfect size for the whole family to spend time together. We apologize that the lack of hangers in the unit was overlooked. We do provide hangers and we will make sure to get the unit restocked. We are sad that you missed the luau. We suggest you download our app next time you stay with us. It has a lot of good resources, including a calendar of events for the Destin and Fort Walton areas. We thank you again for taking the time to leave your review and look forward to your next visit to Okaloosa Island.

  •  
  • Ft. Walton Beach Vacation 2018

    Stayed 7 days ending in June, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Ashley E from Paragould, AR recommends this vacation rental

    Perfect condo! Loved it! We will be back and will more than likely rent same unit. Beach was beautiful and not crowded because there’s only 30 units in this facility. Loved the free beach chairs/umbrella. Assigned parking was amazing.

    • Manager Responded on 6/19/2018

      We are elated to hear that you enjoyed your stay at Summerlin, it is an awesome property. Thank you for the great review and we look forward to booking your next vacation to Okaloosa Island.

  •  
  • Happy vaca

    Stayed 5 days ending in May, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Pikeville, TN recommends this vacation rental

    Condo was very clean and up to date ! Was well stocked with kitchen supplies! Loved the condo ! Hope to stay in the same one every year

    • Manager Responded on 6/19/2018

      Thank you for the fantastic review. We are excited that you loved Summerlin 501. We look forward to your stay here for years to come.

  •  
  • Condo 501

    Stayed 8 days ending in May, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Brenda W from Franklin, IN recommends this vacation rental

    Love the condo! Like the view from the windows and the end balcony. Will rent again! This is the second time we have stayed in 501.

    • Manager Responded on 6/2/2018

      We truly understand how you could love this condo. The view from this corner unit is nothing short of magnificent. Thank you for the lovely review. We look forward to booking your next great vacation here on Okaloosa Island.

  •  
  • Beautiful condo

    Stayed 5 days ending in May, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Lenexa, KS recommends this vacation rental

    A very nice 2 bedroom, 2 bath condo—large kitchen, dining, living room. Loved the balcony looking directly out to the ocean. Very light condo as it’s an end unit with windows all along the side as well. Very quiet too. Easy access to beach and pool. Reserved parking. I believe there are only 30 units total in the building so found the beach not crowded, elevator always available. Would definitely stay there again.

    • Manager Responded on 6/7/2018

      Thank you for taking the time to review your stay with us, we are so happy to hear your stay with us at Summerlin was just what you expected, we hope to see you again in the beautiful Okaloosa Island !

  •  
  • 10 STARS

    Stayed 4 days ending in May, 2018

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Lynda K from Burleson, TX recommends this vacation rental

    If we could give this condo 10 stars we would! Everything was just perfect – from the condition of the condo to the location and scenery. The pictures are actually the real, up-to-date, pictures – if anything they don’t do it justice. All the appointments were beautiful. Even the cutlery, plates, pans, etc. were of good quality. The furniture and beds were comfortable and clean. The common areas were clean and void of trash. The check-in/check-out process was simple and seamless. If there was to be a criticism it would be 10 AM is a little early to have to check out. We didn’t want to leave and we WILL be back! Thank you to the entire staff.

    • Manager Responded on 5/19/2018

      We are so excited to get your fantastic review! Thank you for taking the time to leave a review. We look forward to your next stay with us at the Summerlin.

  •  
  • Our new family spot!!

    Stayed 7 days ending in September, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Teri C from Bexley, Ohio recommends this vacation rental

    This has been the cleanest and most convenient of any condo I've stayed in Florida. It was so close to the beach and plenty of space for our family of 4. Check in was a breeze as they called me with our codes on day of check in and it was paid in full in advance so no worries there either.

    • Manager Responded on 10/11/2017

      Your feedback is simply amazing!!!!! Thank you doesn't begin to express our gratitude for your wonderful review of your stay in beautiful Summerlin 501. This corner unit has the best amenities and accommodations and makes the absolute perfect vacation home-away-from-home. We are loving our new paperless check in system, it makes arrival more convenient plus you get more time on the beach when you don't have to come to an office for paperwork!! Thank you for booking through Brooks and Shorey Resorts, please note that we do have a discount for all return guests so give us a call to book your next vacation in Summerlin 501 so we can make sure that discount gets applied. We can't wait to have you back!

  •  
  • Late August Stay

    Stayed 3 days ending in August, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Susan R from Pike Road, AL recommends this vacation rental

    Nice unit - Two bed room - one with twin beds, master with king bed. Unit is nice and had what we needed. Would encourage improved balcony furniture, additional pots and pans and more comfortable chair in living area. Very conveniently located and easy to stay!

    • Manager Responded on 8/31/2017

      Thank you for your review! We are glad to hear you enjoyed your stay with us! We will be sure to check on the recommendations and pass them on to the owner . We do hope to see you again soon!

  •  
  • Great stay

    Stayed 5 days ending in August, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Ashley O from fortson, ga recommends this vacation rental

    The room was as desrcibed. Convenient to the elevator and great views from the side windows. The master bedroom bed Was a little rough on my back but otherwise great.

    • Manager Responded on 8/29/2017

      Thank you for your review! We are so glad to hear your stay with us was enjoyable. We hope to see you again soon!

  •  
  • Great place!!!

    Stayed 5 days ending in August, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Bradley D from vidor, Texas recommends this vacation rental

    Was very pleased with this rental and the location, weather had the water nasty for a few days but it was clearing up near the last day. Will be back for sure!! Only issue was it says you have covered parking, there was no covered parking for 501 :(.

    • Manager Responded on 8/26/2017

      We are glad that you enjoyed Summerlin 501. Unfortunately, mother nature has her little quirks but it is great that you got a little time in the clear water. This unit does have covered parking, we wished you would have called us so we could have helped you find it. Hope to see you again soon.

  •  
  • July 29 - Aug 4, 2017

    Stayed 7 days ending in August, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Eureka Springs, AR recommends this vacation rental

    This is a super nice rental. The beds were comfy, the setup in this condo was very nice. It is a corner unit, which gives you extra windows which was wonderful. The location is great and the beach area was very nice.
    The only complaint we had was the ice maker must have needed a new filter, because the ice had a metal taste and smell to it. Other than that, everything was very satisfactory.

    • Manager Responded on 8/13/2017

      Can't thank you enough for taking the time out of your day to submit your feedback from your recent stay in lovely 501 Summerlin!! You are SO right about the corner 's a rare amenity, there are only so many corner condos and you're right about the extra views you get from these, it makes it well worth while. That is a brand new ice maker so we're going to see about this taste/smell you've mentioned, thank you for letting us know! We truly appreciate you booking through Brooks and Shorey Resorts and we hope to hear from you soon for another stay in this amazing two bedroom condo on the gorgeous Okaloosa Island!

    • Manager Responded on 8/13/2017

      Can't thank you enough for taking the time out of your day to submit your feedback from your recent stay in lovely 501 Summerlin!! You are SO right about the corner 's a rare amenity, there are only so many corner condos and you're right about the extra views you get from these, it makes it well worth while. That is a brand new ice maker so we're going to see about this taste/smell you've mentioned, thank you for letting us know! We truly appreciate you booking through Brooks and Shorey Resorts and we hope to hear from you soon for another stay in this amazing two bedroom condo on the gorgeous Okaloosa Island!

  •  
  • Excellent views and really nice condo!!

    Stayed 7 days ending in July, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Christopher D from Ponchatoula, LA recommends this vacation rental

    Had a great time and the condo is great and in the prefect location. My only problem was check-in... the staff didn't communicate with me properly beforehand about what the process was and what I needed to do. They wouldn't let me check in until after 5 o'clock because the condo was not ready. They couldn't even give me an estimated time when it would be ready. Other than that, everything was really nice and my family really enjoyed out stay.

    • Manager Responded on 7/7/2017

      Thank you for your review! we are glad you were able to enjoy your stay with us despite the check- in confusion. We do hope you will come back to visit us again!

  •  
  • Great Experience!

    Stayed 7 days ending in June, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Kathy R from Mount Juliet, TN recommends this vacation rental

    We enjoyed Summerlin 501 very much. The condo was very well appointed, and there was nothing we needed that we didn't have available to us. The beds were comfortable, and everything was clean and neat when we aqrrived.

    • Manager Responded on 6/28/2017

      Summerlin 501 is an absolutely lovely two bedroom two bath full size vacation home. Summerlin is a wonderful little property and it's location directly on the shores of the Gulf of Mexico, you are truly at the beach and enjoying true beach time. We're sincerely thrilled to hear such great feedback from your stay in this condo, it's seriously a gem. Having the full size vacation home like these condos provide, is awesome for the food budget and not to mention the private balcony views are worth every penny. Thank you for trusting Brooks and Shorey Resorts to get you into a nice vacation spot, please come back soon for another getaway in paradise.

  •  
  • Another fun week at Summerlin 501

    Stayed 7 days ending in June, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    ANNE B from Arlington, TX recommends this vacation rental

    I have stayed in Summerlin 501 several times and things were great as usual. It is fully stocked....even with an electric chopper. They could use a bigger iced tea pitcher. Great view. Great covered parking. Was there in June and have booked it again for a week in September.

    • Manager Responded on 7/5/2017

      We're thrilled to have had you back to Summerlin unit 501! The individual condo owner is able to add extras to the inventory in the condo, we're glad you enjoyed these. We are thankful for your repeat business with Brooks and Shorey Resorts and we look forward to your return in September!!

  •  
  • fun in 501!!

    Stayed 7 days ending in May, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Brenda W from Franklin, IN recommends this vacation rental

    Beautiful updated condo. Loved the space and the view. Always loved this area. Stayed in Sumnerlin for several years. Will rent in future.

    • Manager Responded on 5/24/2017

      Thank you for taking the time to review your stay with us! We are glad to hear your stay with us was just what you expected and you were able to enjoy your stay with us. Be sure to call us whenever you are ready to book your next vacation!

  •  
  • Great location and condo

    Stayed 7 days ending in May, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Avon, OH recommends this vacation rental

    The beach access and views are amazing. Sitting on the 5th floor is excellent, we saw dolphins from our room. The room is a little outdated and needs newer décor but the location and condo itself is GREAT!

    • Manager Responded on 5/17/2017

      Thank you for your review! We are so elated to know you were able to experience the magnificent dolphin show from the unit. I am sure they will love to see you back again. please call us when you are ready to book your next getaway one of our live representatives will be more than happy to find you a unit that suits your needs !

  •  
  • Excellent place to stay!

    Stayed 7 days ending in May, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Custer, WI recommends this vacation rental

    Rental property was great and view was BEAUTIFUL! This condo has everything you need for a great stay. The property management was also very spot on. Anything you needed or had questions about they were on top of and answering immediately. The only negative I could say about this property is that the carpets in the bedrooms were pretty disgusting so I kept shoes on all the time. Tile in those rooms would be an excellent upgrade. Overall, wonderful place!

    • Manager Responded on 5/13/2017

      Thank you for your review! We are glad to know you enjoyed your stay with us! We will be sure to have those carpets clean!

  •  
  • Great getaway

    Stayed 3 days ending in February, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Pikeville, TN recommends this vacation rental

    The Condo was awesome ! Just like the pictures ! Very clean and up to date
    Will definitely stay here again!

    • Manager Responded on 3/4/2017

      Thank you for your AMAZING REVIEW! We are elated to hear the condo was everything you looked for! We try to keep our pictures as updated as possible !

  •  
  • A cozy and beautiful condo

    Stayed 4 days ending in January, 2017

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Amber S from Willoughby, OH recommends this vacation rental

    Absolutely loved this condo on the beach! It was comfortable with an amazing kitchen. The end unit is a bonus with the extra windows in the dining area and living room. They added a nice airy ambiance to the beachy decor.

    • Manager Responded on 2/16/2017

      Oh this corner unit at the Summerlin is just a gem! You put is so well with the additional end unit windows do let in the peaceful and beautiful Florida sun for a bonus beachy atmosphere. Summerlin is a great property, well-kept, lovely and the Gulf of Mexico does not get any more beautiful than here on Okaloosa Island. We love sharing our little paradise here in Fort Walton Beach and are so glad you go to enjoy. Please come back again for more memories to last a lifetime!

  •  
  • Beautiful, well equipped, nicely refreshed, all around perfect!

    Stayed 5 days ending in December, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    James G from Sun City, AZ recommends this vacation rental

    We have stayed in several different units in at least 3 different buildings along Okaloosa Island and this is one of the best. The condo appears to have been recently refreshed and the beach themed decor just added to our experience. We were in Fort Walton Beach to visit family for Christmas and were able to cook our entire meal for 7 with the utensils provided in the kitchen. The views,of course, are unparalleled and excellent Christmas weather allowed us to walk the sugar sand beaches every day. This unit is on our list for our next return. This is the second time we have used Brooks and Shorey and they are our "go to" for the Emerald Coast.

    • Manager Responded on 12/30/2016

      Thank you for your awesome review! We are glad your stay at Summerlin 501 was up to your standards and you were able to enjoy your stay with us! We look forward to having you stay with us again. Please call us when you are ready to book your next getaway!

  •  
  • Great property

    Stayed 7 days ending in September, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Regina B from Cleveland, Tn recommends this vacation rental

    This was a beautifully decorated vacation rental in a great location. We love Okaloosa Island and have been staying in this area for several years. I have no complaints at all about the property and Brooks and Shorey have provided excellent customer service!

    • Manager Responded on 10/5/2016

      We really appreciate the kind words about the beautiful Summerlin 501 and the Brooks and Shorey Resorts team! We are so grateful that you had such a wonderful vacation. We hope that you will be able to come back and stay with us again soon!

  •  
  • Fort Walton Beach August 2016

    Stayed 4 days ending in August, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Rebecca S from Maryville , Tn recommends this vacation rental

    We stayed in Summerlin condo's in unit 501. This is a smaller building with only 30 condo's so it was quiet and not crowded. Unit 501 is on the end which was a plus for us. The balcony is huge with lots of seating and a lounge chaise and a perfect oceanfront view. The condo on the inside is beautiful. It is fabulously decorated in a beach theme in each room down to the smallest detail. The living room and the master bedroom both have sliding patio doors which open onto the balcony. This is a big 2 bedroom 2 bath condo which also has the biggest island in a kitchen that I have ever seen. If I had to give a negative at all it would be that the carpet in the master bedroom had some stains on it but we all know with renters that can happen and it was still clean and soft under my feet. One extra plus that we enjoyed is that there are 2 beach chairs with an umbrella set up for you each morning for free by the beach service. All you have to do is go sit down. My husband and I really enjoyed our stay at Summerlin 501 and will definitely book it again when we get to come back!!

    • Manager Responded on 9/3/2016

      Thank you so much for your wonderful complimentary review. We are so elated that you enjoyed this fabulous condo at Summerlin 501 so much and that you had a five star vacation experience. We agree that Summerlin is a wonderful condo building to stay in - since it is a smaller condo building there is the advantage of less traffic in the common areas, the elevators, and on the beach in front of the condo. We are also so glad that you were able to enjoy that amazing Gulf front view from the balconies and the beach service so much. We look very forward to seeing you again soon!

  •  
  • FLOOR TO CEILING MIRRORS AND PATIO CHAISE - HEAVEN!!!

    Stayed 7 days ending in August, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Doris L from Gautier, MS recommends this vacation rental

    The furniture and decorations are very tasteful. LOVE the floor to ceiling mirrors in the living room!!! I especially loved the chaise on the porch - what a great idea!!! The only real problems were: The carpeting had lots of stains in both bedrooms that should have definitely been cleaned prior to our arrival. The stone dining room table legs were off kilter and we had to place pieces of cardboard underneath to keep the glass-topped table from shaking back and forth. The guest shower door was off its track and the patio door was a bit difficult to open and close. A couple of little things: It would be nice to have a dvd player and a larger tv in the guest bedroom. There were so many lighted electronics in the master bedroom pulsing all night long, I felt I was in an airport and had to wear a sleep mask. We have stayed in The Palms for the past 17 years and just found out about the Summerlin last year. We stayed on another floor, but like this condo better. Please fix the problems and we will be back next year (or sooner, I hope!) P.S.: We did pass along the issues to Brooks and Shorey Management. Thanks so much!!! We will definitely be back!!!

    • Manager Responded on 9/11/2016

      Thank you for your review and your feedback, we appreciate it very much. We also appreciate you calling and speaking with us after you left regarding the issues. However, just a friendly reminder, we do welcome you to call us while you are here with any issues. We are open seven days a week with a full staff that we can send out to resolve any issues while you are here. We have contacted housekeeping and maintenance regarding all the issues that you mentioned so that they will be resolved. We are very happy that your overall vacation experience was wonderful. We look forward to you staying with us again in the future.

  •  
  • The time of our life

    Stayed 7 days ending in June, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Huntsville, TN recommends this vacation rental

    We abSolutely loved everything about the condo. It was the nicest we have ever stayed in & we will definitely be back. I can't even find one thing to complain about.

    • Manager Responded on 6/13/2016

      Thank you for being our guest, we are more then thrilled to provide you and your family with such an incredible getaway at the Summerlin 501. We hope you are able to make use of your returning guest discount and revisit this beautiful property again soon!

  •  
  • Wonderful!

    Stayed 7 days ending in June, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Michelle W from Dacula, GA recommends this vacation rental

    We had a very smooth and easy experience with the rental process, and the unit was fabulous. Very spacious compared to other complexes we've rented from, and tasteful decor.Cleaning crew did an excellent job!

    • Manager Responded on 6/6/2016

      Thank you so much for the terrific compliments and for taking the time to give us this amazing five star review! We are thirlled that you enjoyed your stay with Brooks and Shorey Resorts in this fabulous condo at Summerlin 501! We are so pleased that we were able to make the process easy for you and for your vacation to be so lovely, that is absolutely what our team aims for when you stay with us!

  •  
  • Great place to stay

    Stayed 4 days ending in May, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Owensboro, KY recommends this vacation rental

    If you're wanting a great condo, right on the beach, this is it. This unit was clean and the beach chairs were great to have! Everything you need for your stay was there. There were plenty of dishes, plates, utensils, and just about anything else you need. The location was perfect. We had a short drive to just about anything we wanted to visit. I especially liked the short walk to the beach. We couldn't have asked for a better place. We will definitely stay here again.

    • Manager Responded on 5/7/2016

      Thank you for your lovely five star review! We are so glad that you enjoyed your vacation with Brooks and Shorey Resorts in this beautiful condo. We agree that being able to just walk down to the beach from your condo and enjoy the amazing view of the beach so close to your balcony is a great way to vacation! We also agree that Okaloosa Island is in a great location to have close access to so many fun activities and restaurants! We look forward to seeing you again in the future!

  •  
  • Looks exactly like the pictures

    Stayed 7 days ending in January, 2016

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    a guest from Wales, WI recommends this vacation rental

    We stayed over Christmas to New Years. The unit was directly on the beach, with a perfect view. Our top priority in a unit was being directly on the beach, not a side view, and high enough to see over the sand dunes, and this was perfect. The master bedroom looks just like the pictures, and no complaints. Two teens stayed in the second bedroom, and all was good, except they didn't like the mattresses as a little hard. The kitchen was well supplied, and always nice to have laundry right in the unit.

    As far as the location. It is about a mile from the pier, which is fine with us, but if you are the type that want to walk to the bar at night, you would want to be closer to the pier. Location for us was perfect, as not as busy as by the pier, and a quick ten minute drive to Destin, which has anything you could want.

    Would recommend staying here. The only amenity in the building was a heated outdoor pool, which we did use and was great. Don't need too much more with the beach!!!

    • Manager Responded on 1/5/2016

      What a fantastic review, thank you so much. We are so happy that you had such a wonderful stay with us at the Summerlin and in unit 501. We agree the view from this unit cannot be beat, we look forward to hopefully seeing you again soon.

  •  
  • Large 5th floor end unit

    Stayed 5 days ending in November, 2015

    • Services from rental manager
    • Cleanliness
    • Location
    • Property condition

    Overall satisfaction:

    Larry S from Mandeville, LA recommends this vacation rental

    Great space, large balcony. Furniture new, but over decorated. Summerlin is delightful, we have rented here several times.

    • Manager Responded on 12/2/2015

      We are so glad to hear such great feedback from our return guests, we look forward to seeing you again soon.

  •  
Getting your rate Getting your rate...
1. Select Your Dates to Check Availability

Click calendar to set checkin/checkout dates. clear calendar

 Unavailable  Selected  Available  Checkin only  Checkout only
2. Review Dates and Rates

Select/Confirm the number of travelers to get a rate quote.

: :
Base Rent:
Fees & Taxes:*
Total Price:
:
:
*Click 'Continue Booking' to view details of fees & taxes

Seasonal Rental Rates for this Vacation Rental

Dates Daily Weekly Monthly Minimum Stay Checkin Restrictions
Sep 28, 2019-Oct 18, 2019 $207 $1,302 na 3 Sun, Mon, Tue, Wed, Thu, Fri checkin only
Oct 19, 2019-Oct 31, 2019 $177 $1,120 na 3 No restrictions
Nov 1, 2019-Feb 29, 2020 $144 $903 na 3 No restrictions
Mar 7, 2020-Mar 20, 2020 $236 $1,484 na 3 No restrictions
Mar 21, 2020-Apr 10, 2020 na $1,484 na 7 Sat checkin only
Apr 11, 2020-Apr 17, 2020 $236 $1,484 na 3 No restrictions
Apr 18, 2020-May 15, 2020 $197 $1,253 na 3 No restrictions
May 16, 2020-Jun 5, 2020 $324 $2,044 na 3 No restrictions
Jun 6, 2020-Jun 26, 2020 na $2,345 na 7 Sat checkin only
Jun 27, 2020-Jul 10, 2020 na $2,583 na 7 Sat checkin only
Jul 11, 2020-Aug 7, 2020 na $2,345 na 7 Sat checkin only
Aug 8, 2020-Aug 21, 2020 $324 $2,044 na 3 No restrictions
Aug 22, 2020-Sep 25, 2020 $207 $1,302 na 3 No restrictions
Sep 26, 2020-Oct 16, 2020 na $1,302 na 7 Sat checkin only

*Seasonal rates are estimates only. Actual rates may differ. Seasonal rates do not include fees or taxes.

To request information about booking this vacation rental, please fill out the form below.


Sorry, we encountered the following error(s):

  • Unable to process request.
loading Sending Email...
Your email has been sent successfully!

Sorry, we encountered the following error(s):

  • Unable to process request.
loading Sending Email...
Your email has been sent successfully!
30.39727,-86.622676

Brooks and Shorey Resorts, Inc. 205 Brooks Street SESuite 201 Ft. Walton Beach, Florida 32548 +1 (888) 244-4137 contactus@brooksandshoreyresorts.com

© 1999 - 2019 | Powered By Escapia Vacation Rental Software | Terms of Use

Logon